Sunday, December 29, 2013

Selamat Tinggal 2013.Selamat Datang 2014!

Eh,dah lama betul tak update blog.Readers lari ke mana entah? (Ada ke readers?haha)

Tak lama dah kita nak masuk tahun baru 2014.Rasa cepat je masa berlalu.Azam lama tak jugak tertunai.Setiap tahun pun sayang nak tinggal tahun yang dah kita lalui.Sebab apa? Sebab kita makin tua.Hilang sudah masa muda.Hehe

Ikut suka korang la nak berazam apa.Aku tak pernah ada azam.Semua pun terjadi ikut kehendak-NYA.Tapi tahun 2013 ni memang mencabar untuk aku selepas kematian putera sulung yang tak disangka sewaktu dalam kandungan 7 bulan.Setakat ni,tu la kejadian yang paling senang untuk buat aku menangis berkali-kali.

Akur.Redha dan terima seadanya.

Tuhan janji,ada hikmah yang tersembunyi.Pasti ada! Aku tunggu tanpa menyalahkan siapa pun.

Harap-harap ada sesuatu yang terbaik di tahun baru ni.Yang mana boleh lupa,lupakan je segala benda yang tak patut ada dalam fikiran kita.Orang kata,buat semak je simpan dalam otak.Banyak lagi benda lain nak fikir.

Buang je yang tak penting dalam hidup korang!
Tinggalkan je semua.Maksud aku,manusia yang tak mendatangkan manfaat untuk korang.Adik-adik yang masih bersekolah.Cukup-cukup dan sudah-sudah la korang memuja pakwe korang yang korang duk 'papa-mama' sangat tu.Buat serabut wall facebook aku je ber'papa-mama'  kat status facebook.

Ditegur kang,bising pulak kata wall dia,dia punya pasal. Tak kira aku punya meluat ni dah tahap gaban?

Tinggalkan jugak ex-pakwe korang yang tak boleh diharap.Termasuk skandal-skandal korang yang dah basi  tu.Semua tu pun membuang masa je kalau nak fikir balik. Dah nama pun ex,tak yah ingat dah.Cuma ingat satu je bila dh ex ni,pasti ada sebab Tuhan kasi korang kenal.Aku percaya.Hehe

Tinggalkan jugak orang-orang yang korang rasa boleh buat korang rasa cemburu.Khas nya pakwe-makwe yang ada orang ke-3,4,5 tu.Tak ada gunanya duk tunggu dan lihat tiap-tiap hari si dia bersama orang lain.Fokus pada kerja kau je.Faham?

Dah.Aku pun tak tahu kenapa aku tulis entri macam ni.Haha

Ok.Bye.




2 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

banyaknya nasihat kak suhaila kali ni...hehehe selamat tahun baru Puan Ila.. :)

Suhaila Zahari said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

K.Suhaila ni banyak merepek dari berkata2 yang bagus2.hahaha