Thursday, June 28, 2012

Orang Malaysia demand lebih..

Kadang-kadang nak tergelak pun ada..

Orang Malaysia..tapi terlalu berlagak sampai dia tak sedar dia duduk dalam Malaysia,belajar di Malaysia..bekerja di Malaysia, makan di Malaysia..mandi dan lain-lain, semuanya di Malaysia. Ohh,pengangkutan awam pun dia guna Malaysia punya.

Kisah pasal kereta.Katanya cukup benci dengan kereta Malaysia.Rosak sana,rosak sini..Terlalu banyak dia merungut. Merungut pandai, tapi bila soal nak bayar kereta,mula bising..Mahal la insuran kereta tiap-tiap bulan,tolak gaji dah tinggal berapa..Servis kereta lagi,mau RM500-600.

Nak tergelak aku..

Kereta Malaysia kan murah,kenapa tak pakai kereta Malaysia dulu,kemudian tukar la bila-bila.At least,tak la terbeban sangat..(Maklum la,si perungut tu baru je mula kerja,tapi agak demand macam dah kerja 10 tahun!)

Kadang-kadang bukan kualiti kereta tu yang teruk,tapi kalau dah guna untuk tujuan tak baik ke hulu,ke hilir  (malas nak tulis contoh), kereta yang bagus pun boleh hancur..Merungut pandai,tapi tak sedar masa ada kereta,pergi mana,tujuan apa,niat apa..tu pun faktor jugak kereta boleh jahanam.

Haih..ramai betul manusia macam ni..Nak demand aje!

0 comments: