Saturday, March 8, 2014

Ego.Salah Siapa?

Bila ego datang,kita selalu fikir bukan salah kita.Aku pun macam tu.Bila serabut,lepas tu fikir balik bukan salah aku.Dia yang salah.Kenapa aku pulak?

Aku rasa almost semua orang ada ego.Cuma nampak tak nampak je.Ada jugak yang sorok ego tu.Tapi tak ke mana,last sekali dia memberontak.Lagi bahaya.Yang pasti,bukan senang nak merawat ego ni. Aku dah try tapi fail.

Maknanya iman aku masih tipis.*Mengaku pulak tu*

Habis-habis cuba buang ego pun.Aku kata macam ni,"Ahh..bukan salah siapa-siapa,masa dan keadaan tu yang tak betul!"Haha.So,siapa yang salah sebenarnya? Jawapan aku,masa dan keadaan.Masa dan keadaan tak boleh bercakap.So dia la yang mencipta masalah.Hehe

Kolot betul pemikiran aku.

Tapi betul la.Cuba bayangkan mood kita tengah ok,tiba-tiba kita gaduh dengan orang.Masa mood tengah ok tadi waktu lain.Bila tengah gaduh,waktu lain.Keadaan (merujuk kepada ketika tu) tak sama untuk setiap isu yang berlaku.Kan? 

Sah! Masa dan keadaan yang salah.

Entah la.Aku dah malas taip.Korang rasa macammana?



0 comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers