Sunday, March 30, 2014

Mimpi Kapal terbang

Sejak kes MH370 tak tahu ke mana hilang,aku senyap je.Speechless.Sejujurnya aku gerun.Entah apa yang jadi sebenarnya. Tanggapan pertama tak lain tak bukan adalah terhempas. Tapi bila banyak pulak info baru tambah pulak spekulasi yang orang tulis dalam internet,aku tiba-tiba berfikir luar dari kotak pemikiran.

Tak tahu mana satu nak percaya. Sebab spekulasi tu sangat logik.Cuma tak tahu mana diorang dapat cerita dan fakta tu.Betul-betul ajar aku berfikir luar dari kotak. Sampai satu keadaan,aku rasa takut untuk hidup.Mula mencari surah-surah pilihan dan berfikir tentang kehidupan selepas ni.Ada jugak kebaikan spekulasi kat internet tu. Kebanyakkan spekulasi seolah-olah menyedarkan manusia bahawa dunia dah sampai ke penghujung.

Berhari-hari aku fikir.Esok lusa macammana?Hidup lagi ke aku?Apa yang jadi pada generasi aku nanti? Hidup bahagia tak diorang? Atau zaman diorang tak sebahagia zaman aku? Nauzubillah.

Tentang pesawat,aku tak tahu ke mana dia hilang.

Yang pasti,aku teringat yang aku pernah mimpi pasal pesawat terhempas sebanyak 2 kali. Mimpi tu tak berkaitan pun cuma ada seorang kawan yang cerita balik aku pernah tulis entri pasal pesawat terhempas. Baru aku teringat,tu kisah mimpi aku dulu pada 2011 dan 2012.




Kebetulan. Tapi mimpi tu memang menakutkan dan tahun ni, mimpi tu kembali menghantui.Semalam pun aku sempat lagi mimpi kapal terbang.Dalam mimpi tu,kapal terbang ada kat sebelah rumah je tapi tak ada orang yang nampak,aku je nampak.Hebat bukan? Huhu.Harap-harap ada pengkhabaran gembira untuk kita semua tentang MH370 ni. Semoga ada keajaiban nanti.InsyaAllah.

2 comments:

Pearl Kaz said... Reply To This Comment

Tu la.. tiap2 hari disuapkan berita berkenaan MH370 ni... sampai boleh terbawa2 ke mimpi juga... harap sgt tragedi ni tamat betul2, tanpa meninggalkan 1001 persoalan..

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

tersenyum sendiri bila baca komen kat mimpi yg 2011 tu huhu :)