Sunday, October 12, 2014

Nescafe oh Nescafe!

Subhanallah.

Dah masuk 6 bulan tak pekena Nescafe.Aku ingat bila dah lama tak minum,akan lupa la pasal Nescafe ni.Rupanya haram tak langsung!

Yummeh!

Kalau nak tahu,aku peminat setia Nescafe.Kalau bukan Nescafe'O,Nescafe susu.Itu wajib setiap minggu mesti mahu minum. Kalau tak minum,aku jadi sakit kepala. Ini bermaksud, aku memang dah ketagih Nescafe sebenarnya.

Sekarang,tengah pregnant maka aku terpaksa berpuasa Nescafe hampir setahun. Ohh tidak! Tapi takpe,demi adik baby dalam perut ni,buang jela tabiat minum Nescafe.Nanti dah bersalin,aku nak minum tiap-tiap hari.Haha

Sebenarnya tak elok pun minum Nescafe ni. Tapi entah la,rasa seronok je minum Nescafe. Rasa macam semangat je nak buat kerja. Cuma satu jela. Orang kata kalau nak berjaga malam,minum la Nescafe atau kopi supaya tak mengantuk. Tapi aku tak. Minum la banyak mana pun,aku tetap akan tidur! Heee ;p

Untuk ibu-ibu hamil,bertahanlah korang. Kalau korang teringin,boleh minum tapi had-kan pengambilan Nescafe sebab ada sumber kafein yang boleh mengurangkan penyerapan zat besi korang. Nanti pergi klinik, kalau bacaan HB rendah,cuba check balik kot-kot ada terambil sumber kafein waktu ambil pil zat besi.

Tapi aku tak minum kafein,tetap jugak HB rendah. So how? Hahaha



0 comments: