Thursday, August 12, 2010

Kelemahan di sebalik kebaikan


Aku tau,dah ramai yang pernah tengok tulang KFC ni.Tapi aku bukan nak cakap soal KFC. 

Tapi yang aku nak cerita ni memang betul-betul ada kaitan dengan aku.Kadang-kadang,kita tahu apa yang kita buat,tapi kita tak mampu nak cerita balik apa yang kita buat tu.Ye,aku percaya memang ada manusia yang dilahirkan sebegitu.Aku tidak terkecuali.Tak kisah dalam apa-apa keadaan pun,aku mesti alami benda yang sama.

Juga terjadi bila aku belajar.Aku faham,tapi apa yang susah sangat nk explain balik?Kawan-kawan tanya,mula la aku kalut nk buat ayat,sedangkan aku tahu.Satu cara je yang dpt atasi masalah ni,aku faham dan aku tulis. Tapi bila aku tulis,orang pulak yang malas baca.Kajian menunjukkan,rakyat kita malas membaca (tak semua).Atau aku adalah kategori budak teori,merujuk kpd seseorang yang lebih menjurus kpd bacaan/fakta semata-mata?

Berbalik kpd tulang KFC di atas,semua orang boleh bayangkan apa itu KFC.Tapi boleh tak bayangkan seperti gambar di atas dan cuba cerita balik macam mana boleh datangnya idea tu.Itu lah perasaan aku.
 

0 comments: