Tuesday, September 3, 2013

Perjalanan Master

Ramai jugak yang bertanya..

"Macammana dengan study lepas ni?"

Aku jawap senang,teruskan jela.Apa lagi? Pelik aku.Adakah kerana anak meninggal,aku perlu stop Master?Banyak jugak dugaan dan salah satu dugaan adalah mengadap manusia-manusia seperti ini.Kalau tak kuat semangat,memang dah putus asa.Nasib baik jiwa ni kebal walaupun tak la sekebal mana pun tapi boleh la tahan kebal. Haha

MASTER

Aku rasa berdebar pun tak habis.Aku tak nafikan,masa pregnant pun aku sampai tak boleh nak kira gerak janin semata-mata sebab aku terlalu fokus untuk siapkan Master.Kebanyakkan waktu siang aku adalah untuk Master dan check up baby kat klinik.Balik rumah memang rest habis sebab waktu tidur memang takkan cukup.Ke toilet satu hal,ubah posisi tidur satu hal. Tak cukup masa nak tidur!

Perjalanan hidup masih panjang dan untuk pertama kalinya,ni adalah dugaan paling hebat setakat ini.Kalau bercakap dengan orang yang mengalami nasib yang hampir sama,tentu dia faham. Bercakap dengan orang yang tak pernah alami benda macam ni,memang dia akan tanya kita yang tak masuk akal.

Tak apa,masih ramai yang diuji lebih hebat waktu belajar ni.Kadang-kadang dugaan setiap orang tu lambat.Ada sorang member,waktu dia sambung PhD kat oversea diuji dengan dua kematian ahli keluarga.Wallahualam.Hebat dugaan yang dia hadapi Ujian Allah itu pasti ada untuk setiap manusia.Cepat-lambat,hebat tak hebat je bezanya.

Dan awak yang tengah membaca entri ni.Kalau pernah rasa dugaan hebat,tabahlah menghadapinya.In-Sya-Allah,ada yang terbaik untuk kita semua. Amin. ;)

2 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

Dugaan akan buat kita bertambah kuat... gudluck for your master... saya entah bila nk sambung master haha

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz Tq atas doa. InsyaAllah,kalau ada rezeki..turn awak pulak sambung. ;)

Lilypie Angel and Memorial tickers