Wednesday, March 7, 2012

Kapal kertas

Hujan la pulak waktu-waktu sekarang.Siang tadi teramat la panas sampai aku tak mau keluar rumah.Duh.Panas dunia.Amek kau!

Teringat waktu kecik,biasalah..dah rasa macam anak tunggal bila adik-beradik yang lain kerja dan belajar kat negeri lain so tinggal la aku satu-satunya anak kecil di rumah.Bosan tu tak payah cakap sampai tahap aku terpaksa bercakap dengan kucing! Kucing la kawan,kucing la adik,kucing la anak patung,semua dia..Kesian jugak kucing aku kadang-kadang sebab aku selalu layan dia macam manusia.Aku tolak ke situ,tolak ke sini,cubit dia,tampar dia sesuka hati aku jek!

Bila waktu hujan macam ni,kucing aku sah-sah la tidur sebab sejuk lagipun kucing kan takut air.So,tinggal la aku main sorang-sorang.Apa yang aku buat? Time ni la waktu kreativiti aku mencapai tahap maksima.Segala origami aku cipta lebih-lebih lagi kapal. Dah siap jadi kapal,aku cari longkang dan aku letak kapal aku.Fuh..seronok tengok kapal meluncur dalam air!

Bukan setakat kapal,itik,bola semua aku buat dan letak kat longkang.Best! Lepas tu esok kena marah sebab longkang tersumbat.Yeyey! Kena marah..yeyey! haha

8 comments:

EllyZahari said... Reply To This Comment

haha..tringat kucing kena paksa pakai baju..sian2..

robotkuning said... Reply To This Comment

hahaha.ada kesamaan.cuma tak cukup kejam.lain kali masa nak hanyutkan kapal tu biar semut hitam jadi penumpang ;p

Cik Ila said... Reply To This Comment

@EllyZahari

Ooo..ade eh dlu? Lupa dh laa..hahaha

Cik Ila said... Reply To This Comment

@robotkuning

Aah ek..nape tak fikir nk buat mcm tu dlu..haha

Izan Ishak said... Reply To This Comment

hehe... okaylah tu. ada juga kucing buat teman kan.

Faidhatul Arfah said... Reply To This Comment

follow u hee (:

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Izan Ishak

Haha..tp kucing jela..kalo ckp pn xfhm ape.. ;)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Faidhatul Arfah

Tq dear.. ;)