Friday, March 23, 2012

Sibuk nak tau result atau sibuk nak jaga ranking?

Aura result SPM hari tu belum habis lagi.Fuhh..lega.Aku cuak jugak walaupun saat-saat debaran nak tau result SPM tu dah berlalu hampir 6 tahun. Sebenarnya masa aku nak SPM dulu,bukan aku risau kat diri sendiri boleh dapat result gempak ke tak tapi aku lebih risau ranking sekolah jatuh. Ada ke patut?

Cikgu selalu cakap kat semua anak murid dia,"Jaga la kamu,result jatuh..saya lelong nama kamu kat junior-junior tahun depan!"Mak aii...cukup menyakitkan.Aku rasa aku la tu salah seorang yang dilelong nama dulu.Kalau tak,takkan budak-budak junior satu sekolah dengan aku semua kenal aku bila masuk Universiti.Sah,mesti nama aku dilelong!

Aku peduli apa..Janji bila dah habis sekolah,boleh masuk Universiti..Keh3x.

Aku cukup suka bila ranking sekolah keluar untuk SPM dan PMR.Mula rebut-rebut nak tau sekolah mana yang "perghhhh!" tahun lepas.Ohh ye,ni senarai yang dah di'update' dari semasa ke semasa untuk result SPM 2011;


Senarai penuh ranking SBP Terbaik SPM 2011
  1. KOLEJ TUNKU KURSHIAH - 0.9230
  2. SEKOLAH TUN FATIMAH - 0.9390
  3. SEKOLAH SERI PUTERI - 0.9842
  4. SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH - 1.1183
  5. SM SAINS TUANKU MUNAWIR - 1.1800
  6. SBP INTEGRASI GOMBAK - 1.226
  7. SM SAINS REMBAU - 1.3006
  8. KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH  - 1.3553
  9. SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN  - 1.3725
  10. SEKOLAH DATO` ABDUL RAZAK  - 1.3793
  11. SM SAINS ALAM SHAH  - 1.4400
  12. SM AGAMA PERSEKUTUAN LABU  - 1.4508
  13. KOLEJ MELAYU KUALA KANGSAR - 1.4579
  14. SEKOLAH SAINS SERI PUTERI -1.4508
  15. SM SAINS SULTAN MAHMUD -1.4724
  16. SM SAINS MUZAFFAR SYAH  - 1.5109
  17. SBP INTEGRASI RAWANG - 1.5281
  18. SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS PETRA - 1.5287
  19. SM SAINS JOHOR - 1.5491
  20. SM SAINS KUALA SELANGOR - 1.5690
  21. SM SAINS MUAR - 1.5800
  22. SM SAINS SELANGOR - 1.5927
  23. SM SAINS BAGAN DATOH - 1.6082
  24. SM SULTAN ABDUL HALIM  - 1.6345
  25. SBP INTEGRASI JEMPOL - 1.6416
  26. SM SAINS SERI PUTERI - 1.6491
  27. SM SAINS MACHANG - 1.6565
  28. SBP INTEGRASI BATU RAKIT  - 1.7148
  29. SM SAINS HULU SELANGOR - 1.7336
  30. SM SAINS KUCHING - 1.7590
  31. SBP INTEGRASI SELANDAR  - 1.7763
  32. SBP INTEGRASI SABAK BERNAM - 1.7893
  33. SM SAINS KUBANG PASU  - 1.7920
  34. SBP INTEGRASI KUBANG PASU - 1.7997
  35. SM SAINS TUANKU JA`AFAR  - 1.8128
  36. SM SAINS LAHAD DATU  - 1.8227
  37. SM AGAMA PERSEKUTUAN KAJANG 1.8264
  38. SM SAINS KUALA TERENGGANU  - 1.8529
  39. SM SAINS MIRI - 1.8874
  40. SM SAINS SULTAN ISKANDAR  - 1.902
  41. SM SAINS KOTA TINGGI - 1.9150
  42. SM SAINS TENGKU ABDULLAH - 1.9327
  43. SBP INTEGRASI TEMERLOH 119 - 1.9355
  44. SM SAINS PASIR PUTEH  - 2.0000
  45. SBP INTEGRASI TUN ABDUL RAZAK - 2.0353
  46. SM SAINS LABUAN - 2.0397
  47. SBP INTEGRASI KUANTAN - 2.0950
  48. SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH - 2.0980
  49. SM SAINS SABAH  - 2.1370
  50. SBP INTEGRASI GOPENG  - 2.1467
  51. SM SAINS SULTAN MOHAMMAD JIWA - 2.1803
  52. SM SAINS TUANKU SYED PUTRA  - 2.1994
  53. SM SAINS RAJA TUN AZLAN SHAH - 2.2249
  54. SM SAINS POKOK SENA  - 2.2297
  55. SM SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH - 2.3900
  56. SM SAINS TELUK INTAN  - 2.4285
  57. SM SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN  - 2.4899
SENARAI RANKING MRSM TERBAIK SPM 2011 
  1. TUN GHAFAR BABA – 1.00
  2. TAIPING – 1.06
  3. PENGKALAN CHEPA – 1.13
  4. KUANTAN – 1.19
  5. LANGKAWI – 1.21
  6. PONTIAN – 1.29
  7. BALIK PULAU – 1.63
  8. TRANSKRIAN – 1.70
  9. PASIR SALAK – 1.73
  10. KUALA KUBU BARU – 1.77
  11. TAWAU – 1.78
  12. PENDANG – 1.80
  13. PDRM KULIM – 1.83
  14. SERTING – 1.85
  15. GEMENCHEH – 1.88
  16. MUADZAM – 1.90
  17. BATU PAHAT – 1.92
  18. LENGGONG – 1.92
  19. PENGKALAN HULU – 1.92
  20. KUALA TERENGGANU – 1.94
  21. MERBOK – 1.95
  22. FELDA – 1.97
  23. KOTA KINABALU – 2.00
  24. KUBANG PASU – 2.00
  25. BESERI – 2.02
  26. KUCHING – 2.03
  27. ALOR GAJAH – 2.04
  28. KEPALA BATAS – 2.06
  29. JELI – 2.07
  30. TUN GHAZALI SHAFIE – 2.10
  31. K.BERANG – 2.20
  32. KUALA KRAI – 2.23
  33. TERENDAK – 2.28
  34. BETONG – 2.29
  35. MUAR – 2.31
  36. MUKAH – 2.31
  37. MERSING – 2.32
  38. BESUT – 2.40
  39. KOTA PUTRA – 2.42
p/s : Tahniah adik-adik..Masuk Universiti,jangan malas-malas macam saya! Haha



Sumber : putrarocker

5 comments:

robotkuning said... Reply To This Comment

hihi.tengok dari sudut berbeza.sudut mak pak lain lak.sudut anak-anak lain lak.sudut pihak sekolah lain lak.

apa-apa pun spm adalah tiket untuk ke tahap lebih atas.so..kalau lu ada tiket grandstand..makin bergayalah. ;)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@robotkuning

Haaa..betul! Tp 1 jela..kalu result bagus pun,attitude macam gampang..mmg tak layak nk bergaya dgn result cun! hahah

EllyZahari said... Reply To This Comment

cemerlang spm x semestinya kat u nt cemerlang..huhu

Cik Ila said... Reply To This Comment

Bengap SPM tak semestinya bengap kat U kan?haha

EllyZahari said... Reply To This Comment

haha..melampau la kalo bengap camne nk masuk u..hahah