Friday, September 28, 2012

Janji Melayu yang dikotakan

Tak suka.

Orang tu cakap kat aku,biasa la ila...janji melayu.

Deng.Dia dah tau itu janji melayu,tapi dia sendiri pergi 'kotakan' janji seperti janji melayu.Ehh, dia ni..Sampai bila bangsa nak maju? Aku malu jumpa orang macam tu.Dia dah mungkir janji,dia sendiri yang cakap biasalah,janji melayu. Habis kau nak anak cucu keturunan kau jadi si pemungkir janji?

Tolong la ubah persepsi.Tak semua orang macam kau.

Ramai lagi orang yang tahu tepati janji.Jangan memperlekehkan bangsa sendiri la bro.Kau tak tepati apa-apa yang kau janji,jangan janji dengan orang.Kesian aniaya orang.Apa perasaan kau kalau orang buat macam tu pada anak cucu kau nanti? Kalau orang buat macam tu kat kau tak apa sebab kau memang suka sangat dengan janji melayu kau tu kan.Anak cucu kau? Kesian orang-orang teraniaya.

Harap-harap kawan blogger pun sama.Jangan pandai janji,bertanggungjawap la sikit.Tak susah pun kan?

p/s : Tiada kena mengena dengan janji politik.Harap maklum.




3 comments:

pazil said... Reply To This Comment

hehe.janji melayu eh.jangan terlalu berbangga dengan peninggalan melayu yang satu ni. :)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@pazil

Tau xpe..ni siap bangga lg..

mama maman aka yana said... Reply To This Comment

betul tuh.. bila nak MELAYU MAJU.. asyik mundur jew.. sian warisan yg tak elok pd anak2 kita...