Monday, September 17, 2012

Tenang dan selesa

Rezeki ada di mana-mana.
Bukan untuk menyedapkan hati,tapi sebagai salah satu cara bersyukur terhadap yang Maha Esa,Pencipta Abadi.

*Stop*

Dah sampai sejak beberapa hari.Mula-mula homesick,rasa tak tahu nak buat apa.Tambah-tambah pulak ada satu benda ajaib yang perlu dijaga depan rumah.Ye,benda tu ajaib.Sebelum ni tak ada.Tiba-tiba ada.Nak kena jaga macam anak kecil.Teka la kalau nak tau sangat.

Kehidupan menyewa bermula untuk kali ke-2 selepas tahun 2009.Tapi ongkosnya lebih kalau nak dibandingkan dengan dulu.Ahh,semua benda pun perlu pakai duit.Duit boleh dicari.Ikhtiar itu perlu.Bukan masalah besar.Seperti ayat mula-mula tadi,rezeki ada di mana-mana sahaja.

Di sini,semua ada.Tak perlu susah hati.Kawasan strategik.Tak perlu takut sangat,tak perlu homesick sangat.Selesa dan puas hati.Alhamdulillah.

2 comments:

pazil said... Reply To This Comment

cik ila kembali je perlis eh?

kena jaga kereta eh.skrg dah bawak kereta.kan?

yeay.boleh tumpang gi padang besaq borong sakan :p

Cik Ila said... Reply To This Comment

@pazil

Ape? Pdg besar? Parking full maa..hahaha