Wednesday, February 9, 2011

Pesawat terhempas

Entri kali ni mungkin cerita dongeng seperti cerita penglipur lara.Mungkin jugak macam kisah orang-orang tua yang bercerita pada cucu-cucu nya.Cik Ila hari ni rasa nak kongsi kisah mimpi pulak.Sebab bagi Cik Ila,setiap orang tetap akan lupa pada mimpi.Kalau ingat pun,seminggu bertahan,lama-lama mesti lupa.Tapi sesuatu yang menarik kalau kita boleh ingat mimpi kita.Macam mana? Dengan cara tulis dalam diari atau blog.

Kisah mimpi kali ni,
Mimpi Kapal Terbang jatuh

Kisah bermula apabila sebuah Pesawat Air Asia terhempas.Bukan secara terjunam,tapi pesawat ni dah lama berlegar-legar dan mencari kawasan untuk pendaratan kecemasan.Mungkin keadaan tak dapat dikawal lagi,akhirnya terhempas.Bukan secara melintang,tapi dalam keadaan menegak seperti roket yang mahu ke angkasa tapi menghala dengan tanah.Setelah beberapa minit,dah ramai orang yang berkerumun tengok kejadian tu.Apa yang penting,pesawat tu terhempas betul-betul sebelah rumah Cik Ila ---> Nasib baik mimpi je. 

Tunggu penyelamat lambat sangat sampai.Kami sekeluarga bertindak untuk membuka pintu belakang pesawat tu.Payah pulak nak bukak.Tapi dapat jugak bukak.Apa yang jadi? Ada 4 orang mangsa yang berjaya dikeluarkan.Yang kelakar nya,ada 4 orang je penumpang.Tapi tak jumpa pulak kat mana juruterbang dan anak-anak kapal.Mangsa tu pulak,semua perempuan.Diorang cakap,"Nasib baik ada orang yang selamatkan,kalau tak entah macamana la nasib".Dalam mimpi tu,Cik Ila puas hati sebab dapat tolong diorang.Mimpi tu berakhir macam tu je................

carian google
**Sebelum ni dah pernah mimpi kapal terbang terhempas dekat-dekat dengan rumah.Agak-agak,kenapa ye?
Walaupun mimpi tu mainan tidur,tapi kadang-kadang minda kita tak boleh lupa kalau terjadi mimpi yang lebih kurang sama atau kita pernah mimpi benda yang sama?

15 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

Mungkin ade pilot yang bakal "jatuh hati" kat cik ila...hee

Cik Ila said... Reply To This Comment

Hmm,pilot mane pulak la tu..ish3..

~eZmALiZa~ said... Reply To This Comment

amboi dye punye mimpi...hahaa.. :D

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

Gurau je cik ila... tp org ckp mimpi ni slalunya terbalik... mimpi sy aritu pun btol2 terbalik...

MamaEma said... Reply To This Comment

pilot MAS kot..hehehe

THE LEKAT LEKIT STORY said... Reply To This Comment

saya selalu mimpi.. hari2 mimpi. tapi mimpi semua merepek

Cik Ila said... Reply To This Comment

ezma : tu la psl..cm ape jek.haha

azwan : mmg mimpi tu terbalik.abis tu,kes mimpi cik ila tu nk jd cmne pulak?hehe.adakah cik ila bakal naik kapal terbang?

MamaEma : hehehehe..ntah la.pilot mane la...

LekatLekitGirl : tu la,mmpi mmg merepek,ape boleh buat..nama pun mimpi..:)

toyolkiut said... Reply To This Comment

TK pnah mimpi d makan buaya..
huhu..

Luffy said... Reply To This Comment

buke aku juwe..aku xse ko ila hahahaha..

ila tu jodoh mu hahaha...

p/s: tobak aku xsero haha

Cik Ila said... Reply To This Comment

toyolkiut : wow,buaya tu!! hahaha

Luffy : mije ni bab2 ngarut,no.1 deh?hahaha

ayie said... Reply To This Comment

haha..satu majlis kawen gilang gemilang kot..hehe

E.d.Y said... Reply To This Comment

maksudnya lepas ni jadi pramugari penerbangan kot..haha

faiz said... Reply To This Comment

mainan mimpi je tu...saya mimpi tiz zaqyah malam td...takkan ade jodoh ngan tiz zaqyah kot...hehehhe

DiaUmaiNiNaz said... Reply To This Comment

salam singgah cik Ila, kalau dinaz tak hegat pe dah mimpi semalam tu...
..tentang mimpi cik Ila tu dinaz rasakan cm ada petunjuk, cik Ila kan dapat hadiah dari sesorang nanti...haha agak jelah ..jgn caya tau, kalau dapat syukur n jgn lupa buat entri ttg tu.

Ling riderZ said... Reply To This Comment

Sma mimpi kta...