Sunday, September 4, 2011

|Fenomena Jalan Sesak di Pantai Timur|

Jalan jem,perkara biasa bagi penghuni kota seperti korang.Tapi,tidak biasa untuk aku yang tinggal di kawasan yang agak kurang bandar.

Fenomena 'Jalan jem' tu setahun sekali je aku dapat rasa.Korang tau sebab apa?

Aku tinggal di Pantai Timur Semenanjung Malaysia.Semenjak aku besar,nak tengok jalan jem adalah waktu musim perayaan macam sekarang ni.Seingat aku waktu kecik dulu,mana ada sangat jalan jem.Kalau ada pun,raya ke-2 je...Sekarang,boleh dikatakan setiap hari jalan sesak.Tambah-tambah pulak,aku tinggal di kawasan menghala ke lebuhraya Gua Musang-K.Lumpur.

Persoalannya,adakah majoriti yang bekerja di bandar adalah anak pantai timur?Kalau aku kata ya,confirm berlagak pulak bunyinya...tolong jawap untuk aku...please!

3 comments:

msredcheesecake said... Reply To This Comment

ye ke? tapi mmg jln ke pantai timur melampau jem kalau raya....

Bro ahmad said... Reply To This Comment

yepp betul..orang pantai timur suka berhijrah

Wanita2u said... Reply To This Comment

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html