Saturday, August 27, 2011

Salah pembaris atau salah aku?

Baru aku sedar.aku sebenarnya tak pandai buat garisan.Tak kisah apa-apa garisan sama ada melintang atau menegak,dua-dua aku tak pandai.Masa sekolah,dalam buku latihan kena buat garisan sebagai tempat untuk highlight jawapan.Malangnya,garisan aku tak pernah betul.Salah pembaris atau salah aku?

Adat la,zaman sekolah dulu..kena buat garisan tepi untuk mula menulis,walaupun garis dah ada,tapi bila aku garis balik,berapa banyak je garisan yang jadi..yang lain-lain,Subhanallah! 


Ya Allah,tunjukkan aku jalan yang lurus dan diredhai oleh-Mu.. ;(

Aku mengerti kepentingan garisan bila aku sekolah menengah.Masuk pancaragam yang memerlukan aku untuk cekap berdiri mengikut garisan.Tu pun setelah diserang bertubi-tubi oleh senior sebab tak pandai jaga line,jadi bengkok dan tak lurus.Mereka kata aku "Mata k-row" ---> Sila abaikan ejaan,sebab aku juga tak pandai mengeja!

"Mata k-row" di atas merujuk kepada spesies mata yang tak reti-reti nak tengok sesuatu benda supaya jadi bentuk yang sempurna.Itu masalah aku.Cukup benci dengan garisan!

Tapi yang peliknya bila masuk Universiti,aku cukup suka subjek Lukisan Kejuruteraan walaupun terpaksa berdiri 4 jam untuk siapkan apa-apa yang perlu dilukis.Boleh pulak lukis betul-betul.Tapi kalau bukan subjek tu,aku mula balik buat garisan tak betul.Teringat subjek Circuit,punya la aku kononnya nak improve garisan,lukis circuit pun aku guna pembaris.Ish...lemah garisan punya orang! Aku rasa dah straight dah aku garis,tapi tak betul jugak.

Ada ke orang macam aku,lemah dalam garisan??Kalau ada,habaq mai..aku nak add jadi friend kat Facebook,boleh kita bincang strategi untuk membuat garisan dengan cemerlang! haha ;)

3 comments:

Urzain Hussain said... Reply To This Comment

gambar yang tengah tuh lurus..
meant sentiasa minta ALLAH tunjuk jalan lurus tuh..:)

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

@Urzain Hussain

InsyaAllah..mudah2an Tuhan tunjuk jalan yg lurus.. ;)

msredcheesecake said... Reply To This Comment

msred kalau likis garisan mesti senget...masalah org pakai spek

Lilypie Angel and Memorial tickers