Friday, March 16, 2012

Team work!

Hari ni ada sedikit pengajaran lagi daripada seseorang yang agak matang.Mungkin sesuai untuk aku yang bakal bekerja walaupun aku sebenarnya tak tahu nak ke bidang apa sebenarnya...

"Terdengar-dengar bisikan,rupanya susah jugak bekerja dalam satu team..."

Kata hatiku,biasalah..lain orang,lain ragamnya.Untuk reason yang sama,terdetik dalam hati aku.."Hmm,sebab tu la aku suka buat kerja,buat apa-apa sorang-sorang..sebab malas nak kaitkan dengan orang lain." Tapi harus diingat,masih ada yang boleh bagi kerjasama yang sangat baik seperti...? -Sila jawap sendiri!-

Rasanya semester ke-berapa aku belajar pasal gelagat organisasi..tu la salah satu contoh situasinya..Harap-harap bila aku kerja nanti,aku boleh handle la apa-apa konflik tempat kerja.Apa-apa pun,be profesional..kata-kata orang yang selalu bagi semangat kat aku..oh.Tq!

Bekerja dalam kumpulan,memang susah kalau ahli-ahli porak-peranda..Semua nak yang terbaik,tapi semua berebut nak pertahankan idea masing-masing..

Ibaratnya macam ni la...

Kita harapkan macam ni..

TAPI..


Last-last jadi cmni haa..
Aku pun dah pening..apa kena-mengena gambar dengan tajuk entri aku ni? Kenapa mesti barbie doll?? Kesian..Harap-harap korang tak pening macam aku sekarang..sekian! ;)

2 comments:

bwarghhhhh said... Reply To This Comment

porak peranda dalam team tu tak akan tamat sampai bila-bila selagi semua ada masing-masing punya idea.

cara hadapi dengan profesional itu yang penting.

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

Yeah...setuju!!!

Lilypie Angel and Memorial tickers