Saturday, September 8, 2012

Peranan huruf pertama pada nama

Aku agak penakut orangnya.

Terpengaruh dengan permulaan nama yang bermula dengan huruf S. Serius, sejak zaman sekolah,cikgu akan mula dengan nama bermula abjad A. So,kalau ada apa-apa event atau oral test yang ikut susunan abjad,aku goyang kaki dulu sebab malas nak fikir,ala..boleh tanya orang yang dah lepas.Tapi berdebarnya boleh tahan kencang.Bila turn kita,cuak wei..lepas tu kawan gelakkan sebab kita baru nak mula.

Begitu juga susunan dan dewan exam,juga agak jauh berbanding kawan-kawan rapat.Setakat nama aku ni,boleh duduk dengan golongan Syed,Sharifah dengan Wan jela kat belakang. Kat universiti pun sama,jenuh nak mencari nama aku meja ke meja.Kalau dewan ada beribu-ribu orang, dah jumpa nama dekat dengan abjad,terus je aku follow sampai ke belakang..tengok-tengok,laa..kat depan sekali rupanya meja aku.Penat je melenggang sampai ke belakang dewan.

Waktu nak ambil SPM,sedih jugak.Disebabkan dewan tu saiznya kecik,nak menampung 143 calon dalam satu dewan tak muat.Terpaksa la nama-nama abjad kat bawah ni ambil exam dalam kelas je,tak merasa la nak rasa jawap SPM dalam dewan.

Tapi untung la,nama-nama hujung ni hebat dan berpangkat;

R- Raja
S- Syed/Sharifah (Siti Nurhaliza pun boleh) ;p
T- Tuan/Tengku
U- Ungku
W-Wan

Sepanjang berada sebaris dengan kawan-kawan berpangkal nama abjad-abjad tu,rasa macam...wow! thanks abah dan mami,meletakkan aku sebaris dengan mereka walaupun aku bukan dari golongan raja,sharifah,tuan,ungku dan wan.haha






1 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

saya selalu dok tengah2 sebab nama stat ngn huruf M...

Lilypie Angel and Memorial tickers