Saturday, October 13, 2012

2-3 tompok sisa

Dua hari lepas.Perjalanan pergi balik ber'total'kan 60km pemanduan sedikit mengecewakan.

Siang-siang hari buat,ada makhluk meninggalkan 'barang' berharga pada cik teletubbies purple aku masa drive kat highway.Barang berharga yang aku maksudkan ada berupa 2,3 tompok sisa najis yang sengaja di buang pada cermin kereta aku. Kena sekali,tak apa..sabar je.Kena untuk kali ke-2 dan ke-3 memang menguji iman aku.Pasrah jela.Nak buat macam mana,dalam banyak-banyak kereta,kereta aku jugak dia pilih.

Persoalan aku sekarang tuan-tuan dan puan-puan,

Burung ada perasaan tak untuk buang najis ikut warna tempat dia nak buang tu? Dia suka warna-warna metallic ke,solid ke? Ke main belasah je buang? Kalau aku ada kuasa faham perasaan burung,aku dah lama tanya diorang.Suka kaler purple tak? Pink ke? 

Aku habis pasrah masa tu.Ditakdirkan petang tu hujan lebat yang menggila. Dengan kuasa Tuhan, hilang semua 2-3 tompok sisa.Licin pulak tu.Fuhh,nasib baik! Pengajaran,jangan marah pada burung,InsyaAllah,tompok tu hilang.Haha

2 comments:

Aujinz said... Reply To This Comment

saya rasa, depa main taram jer mana sempat... sebab kereta saya warna putih depa bom. yang kelabu pon depa bom.. tak cakap banyak.

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Aujinz

Hahahha..ok2