Wednesday, October 17, 2012

Untuk dia..untuk diaa!

Untuk dia..hey! Untuk dia..hey!

Wah.Lagu Najwa Latiff memang bagi kesan kat aku.Seminggu-dua ni aku berjaya mengejutkan semua orang dengan jemputan-jemputan khas untuk majlis yang tinggal kurang sebulan lagi.Ye,majlis kahwin.

Seperti lumrah,banyak kad yang dipos,dan banyak juga yang aku kasi 'by hand' je..Jimat kos setem.Memang,bila saat-saat dan ketika macam ni,10 sen pun aku kira.Terpaksa! Bukan aku kisah sangat pun dulu.Setakat 10 sen dulu jatuh kat tanah aku biarkan aje.Bukan riak,tapi tu lah tabiat buruk aku,suka membazir! Sekarang ni,agaknya sebelum 10sen jatuh ke tanah,aku tengok dulu,ada ke tak duit jatuh.Kalau ditakdirkan terkambus dalam tanah pun aku sanggup kutip.

Antara pengalaman-pengalaman aku sebarkan kad,banyak kisah-kisah yang aku sendiri rasa nak tergelak.

Pertama, antara orang pertama yang dapat kad adalah classmate aku. Memang otai bawak beg besar-besar letak kad jemputan dalam tuh masuk dewan konvokesyen. Orang sibuk tunggu turn nak naik stage,aku ambil peluang pass kad jemputan kat classmate aku. Pelbagai reaksi ada.terkejut,terharu,dan tak sangka semua ada.Aku teruja jugak tengok muka semua orang masa tu.

Kedua, orang yang dah kenal aku lama,tapi tak pernah tau dengan siapa aku nak kahwin sebab tiba-tiba dapat kad. Dia dah tengok aku pass kad, pandai pulak dia cakap aku nak kahwin. Bila aku nak bagi kad kat dia,dia tanya kita balik.."Laaa..betul ke nak kahwin?"

Ketiga, aku ajak seseorang bergambar konvo bersama-sama.Dia bisik kat telinga aku "Lepas ni boleh la cik ila kahwin kan?".Dua minit kemudian,aku datang kat dia bawak kad jemputan. Memang senyap terus. Tak sangka mulut masin agaknya.

Keempat, aku bagi kad pada seseorang.Datang lagi seorang entah dari mana.Sebenarnya kad untuk kawan yang baru sampai ni aku tak bawak sebab tak sangka akan jumpa kat situ. Dia nampak kad dan dia kata, " Lepas ni siapa nak geng dengan aku lagi?" Ok.Sedih aku dengar.

Kelima, bagi kad pada salah seorang yang banyak berjasa untuk tesis aku. Muka bersahaja. Katanya  "Yeyy,budak ni kad kawin,tahun depan dapat la baby budak ni.".Sambil-sambil korek kisah-kisah aku yang terdahulu.Gila apa nak cerita semua.Cerita mukadimah jela.Hee ;p

Keenam, biasanya dapat kad, korang-korang semua ni laju je nak tengok nama pasangan.Awat? Aku curi boyfriend korang? Sorry! haha. 

Ketujuh, lumrah ke sekian kalinya, ucapan tahniah dan persoalan, "Kahwin dengan orang mana?,Dia kerja apa?".Nak je cakap kahwin dengan menteri.

Kelapan, untuk pertama kali nya aku jadi emo lepas bagi kad pada seseorang. "Saya nak bagi kad!"dengan nada slow motion dan hati berdebar.Bagi macam tu je tak cakap apa-apa. Turun tangga, rasa sebak dan menangis dalam kereta sambil tekan minyak lalu highway.Dalam hati,kad ni memang untuk dia..untuk dia!!! Persoalan,kenapa aku menangis? Haaa..Rahsiaaa! 

Feedback yang aku dapat masa bagi kad adalah semuanya terkejut sebab aku tiba-tiba bagi kad jemputan.Yela,dalam FB tak ada,cerita pun tak pernah,tunjuk gambar pun tak ada,update status cintan-cintan pun tak ada. Yang disangka nak kawin pun tak kawin-kawin jugak.Yang tak disangka-sangka kawin pulak nak kawin. A big surprise,kata mereka.

Kesimpulan : Perasaan aku bercampur-baur sekarang.Betul ke aku nak kahwin?

6 comments:

bwarghhhhh said... Reply To This Comment

untuk gua..untuk gua..weih..untuk gua mana?

perkara yang baik biar dipercepatkan.
moga dipermudahkan. :)

lu dah start mandi lulur belum?

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

@pazil

Gua tak knal lu..cmna?hahahaha

bwarghhhhh said... Reply To This Comment

ha.tinggal jelah kad jemputan kat kotak komen gua.muahaha.

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

@pazil

Kecik sgt bro..space limited.Gua pnye kad beso! hahaha

Akmadk said... Reply To This Comment

wah...cik ila da nak kawen ea...alhamdulillah..selamat pengantin baru in advance.. :)

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

@Cik Kema

Begitu lah kira2 nya..Tq!!! hehe

Lilypie Angel and Memorial tickers