Thursday, May 16, 2013

Cikgu Lupa Lirik!

Hari ni hari guru.Tapi aku baca kat FB tadi ada yang tulis,Selamat Hari Raya,Cikgu! Maaf Zahir Batin.Kelakar boleh tahan.Seronok la cikgu-cikgu hari ni mesti dapat banyak hadiah.Ohh ye,encik husband pun teacher! Entah apa agaknya hadiah yang dia dapat.Tengok-tengok takde hadiah pun.Kuang3x.

Serius,aku rindu zaman sekolah.Aku kategori budak skema.Rugi betul tak jadi gangster kat sekolah.Cikgu mana kenal aku.Sob3x ;( Kalau aku gangster mesti sampai sekarang cikgu ingat lagi,kan kan? Ni tak,kalau terjumpa cikgu sekolah dulu,dia tanya macam-macam.Sudahnya dia kata,"Mintak maaf la eh,cikgu ni kalau budak tu tak buat hal,cikgu kurang kenal!" 

Lorh,gitu pulak!

Ayuh kita cari Doraemon untuk pinjam mesin cahaya masa kembali ke zaman dulu..aku nak buat hal habis-habis!

Aku jugak bukan kategori top student.Oleh itu,memang layak untuk tidak dikenali.Lebih baik tak dikenali rasanya.Tak menyusahkan dan tak men'sesak'kan fikiran orang untuk fikir pasal kita.Betul tak,betul tak?

Tentang hari guru kan,satu je yang aku tertanya-tanya;

Dulu bila time hari guru,sah-sah la ada perhimpunan kan.Semua cikgu akan berdiri kat depan nyanyi lagu Hari Guru.Alah...lagu ni,"Kami Guru Malaysia....bla..bla..bla..~"

Yang peliknya kan,setiap tahun pun mesti ada cikgu yang nyanyi ikut kertas sebab tak ingat lirik.Ke,sekolah aku je cikgu tak ingat lirik lagu guru tu?Yang pelik jugak,cikgu yang tua-tua tahap dah nak pencen pun tengok lirik lagi.Haihhh..aku kata dalam hati,dah nak pencen,tapi lagu tak jugak hafal?

Ok.Kejam sket statement.Kalau ada blogger yang berstatus cikgu kat sini,aku mintak maaf.Aku cuma konfius je dan saja nak cari situasi supaya orang lain pun akan fikir benda yang sama.

Takpe! Abaikan.

By the way,Selamat Hari Guru Cikgu!  




4 comments:

LelakiSemalam said... Reply To This Comment

cikgu pun manusia gak...kdg2 malas...hehe

Suhaila Zahari said... Reply To This Comment

@LelakiSemalam

Kalu manusia bkn kdg2 malas..SELALU malas.hehehe

Berita Kaki said... Reply To This Comment

hheehehe..cikgu malas lain cter laa

Suhaila Zahari said... Reply To This Comment

@Berita Kaki

Hehe.Cikgu jgk yg kena.ish3.. ;p