Sunday, February 5, 2012

Fotostat kamus!

Dalam banyak-banyak orang yang fotostat dokumen atau apa-apa bahan..

Aku belum jumpa lagi orang yang fotostat kamus.Semalam aku ada mimpi fotostat kamus.Memang makin lama,mimpi aku semakin melampau dan merepek.Adakah terlampau stress atau terlampau rileks aku sekarang ni?

Tetapi yang bagusnya,aku boleh lupa aku mimpi kamus tu semalam.Tadi baru aku teringat.Aku termenung sekejap cuba ingat balik perkaitan kamus sampai boleh masuk ke alam mimpi.Sah! Mesti sebab baucer 1 Malaysia aku masih belum guna.

Kata seorang rakan,buku-buku kat kedai dah banyak yang habis. Alamak,aku belum tebus lagi nilai RM200 baucer tu,agaknya apa benda yang aku nak beli nanti gamaknya?Jangan kata suruh aku beli novel sudah la.Nasib baik kakak aku dah habis belajar,kalau tak aku rasa mesti dia dah borong 6 buah novel guna baucer buku.Rumah aku dah jadi 'mini library' dah.Berlonggok-longgok buku tu,dia yang punya.Bacanya 2-3 kali je,tapi simpannya bertahun-tahun! Setiap kali nak ubah rak buku,aku jugak yang jadi 'librian' angkut semua buku.

No.IC aku kasi hidden,bahaya! ;)

Ramai yang dah habis guna,aku je antara yang belum guna.Tak apa,last boleh guna 31 Mac 2012.Tunggu stok buku-buku ilmiah sampai,aku pergi beli nanti. Hihi

12 comments:

NiaLidia. said... Reply To This Comment

hehehe nia pun kalau dpt , borong novel punyaaa. ehhe

join contest jomm awak.hee

http://nialidia.blogspot.com/2012/02/contest-aku-dan-quote-sahabat-vs-cinta.html

Yasmin Aris ♥ said... Reply To This Comment

Jom shopping kat PWTC ! ^^

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Yasmin Aris ♥

Jom2.. hihi

Cik Ila said... Reply To This Comment

@NiaLidia.

Erk,suka novel ye? :)

L said... Reply To This Comment

haha, mimpi ngeri betul fotostat kamus.. hahaha

jom baca sekejap.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

Cik Ila said... Reply To This Comment

@L

Erk,ngeri sgt ke?hahahah

EllyZahari said... Reply To This Comment

fotostat kamus?? haha
baik fotostat novel..:p
weh, novel berlonggok2 tu nt masuk umh baru nk angkut p la, hukhuk

blogtilldrop said... Reply To This Comment

pelik mimpi tu..kamus di potostat??

Cik Ila said... Reply To This Comment

@EllyZahari

Asl blk time org lain blk,msti jadi librian kejap,tukang cari novel..hahaha

Cik Ila said... Reply To This Comment

@blogtilldrop

Ya,mimpi kamus di'fotostat'..hehe

robotkuning said... Reply To This Comment

gua dulu photostat muka seniri rilek je.

Cik Ila said... Reply To This Comment

@robotkuning

haha..nk tiru la cmtu.. ;p