Thursday, October 14, 2010

Setiap tingkah itu bermakna

Hmm,tarikh keramat tu rupanya ada peristiwa ngeri yang berlaku.Apa-apa pun,takziah buat keluarga mangsa nahas kemalangan ngeri kat Melaka tu.Sangat menghayat hati.Mungkin blog lain dah publish gambar/video tempat kejadian.Tapi Cik Ila tak nak tunjuk,demi menjaga perasaan keluarga/waris mangsa.Yela,publish ada baik buruknya.Kebaikan dia,bagi pengajaran yang Ajal Maut di tangan Tuhan.Tapi keburukan dia,menggangu emosi keluarga mangsa tu jugak.So,Cik Ila buat keputusan untuk tak publish gambar tu.Lagi pun,semua orang dah tau kot.

Cuma Cik ila agak hairan sebenarnya.

SEBAB......


Anugerah Tuhan tu cukup bermakna untuk Cik Ila.
Kadang-kadang kata hati tu cukup kuat.Setiap debaran,mesti ada benda nak berlaku.Setiap jam yang dilihat tepat-tepat,ada peristiwa yang berlaku.Setiap apa yang dibuat,macam dah tau akibatnya.Setiap kata-kata walaupun takda niat nak sebut,tapi berlaku betul-betul.


Situasi A : 9 pagi 10.10.2010
Gee : Apa specialnya nya tarikh 10.10.10...?

Si A : Ramai orang kawin la kot.

CIk Ila : Ramai orang kawin,orang meninggal pun ramai.
Gee : Yeke? Orang buat kenduri ramai la.Orang meninggal tak dengar lagi.

*Waktu petang tu,heboh berita pasal accident kat Melaka




Situasi B: Satu hari di bulan Ramadhan,3.17am

Tiba-tiba tersedar dari tidur,tiba-tiba tengok jam.Siap boleh fikir,apa yang tengah jadi skrg ni? Family ke,kawan-kawan tengah susah hati??

Dapat sms dari sorang kawan,e**y,
" Dia dah pegi..... :( 
(Dia merujuk ayah kepada si e**y)

Kadang-kadang,ramai yang alami benda-benda macam ni,tapi berapa ramai yang cakap unexpected??? ramai kan.Pernah dengar orang cakap,"aku dah jangka pun!"?? Mesti tak dengar kan.Yela,kalau cakap macam tu,orang akan kata berlagak.Tapi itulah hakikatnya,setiap saat yang kita hadapi,ada banyak benda yang berlaku dalam dunia ni.Itulah Kuasa Tuhan Yang Maha Esa.Renung-renungkan. :)

0 comments: