Saturday, December 3, 2011

Makanan tradisi masyarakat Kelantan

Ada banyak makanan tradisi masyarakat Kelantan. Tapi tak semua yang tahu jenis-jenis makanan tu semua. Hari ni boleh tengok puas-puas jenis makanan yang selalu dimakan oleh masyarakat Kelantan tak kira pagi,tengahari,petang atau malam.

Ohh ye,credit utk raykinzoku.fotopages.com untuk gambar-gambar beliau..

Akok,antara yang famous!



Roti jala


Rasa macam akok,tapi bukan akok!


Murtabak

Orang tua-tua suka makan ni..

Nasi tumpang



Nasi Dagang


Kuih-muih termasuk Lompat Tikam dalam plastik yang ada warna merah dan hijau tu...

Sana panggil Etok! Haha

Nasi kerabu,paling Cik Ila suka!




p/s : Wahh..bila tengok makanan ni..rasa lapar tiba-tiba! Haha

13 comments:

wear4kids said... Reply To This Comment

saya suke akok, nasi kerabu
tapi tak suke lompat tikam :)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@wear4kids

Lompat tikam,kalau tak pandai buat..memang tak sedap langsung..huhu

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

kalau bulan puasa kompem kena ada akok...huhu

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Sy..bulan tak puasa pn kene ade gk akok..hehehe

shazika said... Reply To This Comment

nice info. yg kuning gambar no 2 tu makanan apa?

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

kat perlis ade ke akok? hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Ade je..tapi mahal gile...huhu..
mmm..ade org tanya gambar no.2 pulak..tlg jawap boleh??haha

Redbloodsnow said... Reply To This Comment

ya ampunnnnn...bikin lapo je lah :D

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

Saya pun xsure sangat, rasanya tu org panggil nekbat, rasanya sangat manis...huhu

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Redbloodsnow

Sabar k.Zie...tarik nafas pelan2..hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Nekbat ek tu?? ade yg bentuk cmtu ke nekbat...ni yg padahnya letak gmbr ikut suka...hahaha

EllyZahari said... Reply To This Comment

yg gmbar no 6 tu pon akok jgk la weh..cuma org pnggil akok bunga kot..haha, i pon lupa org pnggil akok ape..

LollyHatesMe™ said... Reply To This Comment

gilopalo daknyooo nasi kerabuuuuuu