Monday, April 11, 2011

Kenapa orang nak jadi penyanyi?

Kadang-kadang aku terfikir,kenapa ramai orang nak jadi penyanyi? Seronok ke? Jawapan aku senang je,dia menyanyi sebab dia rasa SUARA DIA SEDAP.Betul tak? Kalau tak,tak kan senang-senang je nak jadi penyanyi tanpa sebab.Nak kata tak ada kerja lain,eh..banyak lagi kot kerja lain boleh buat.



Sebelum tu,aku mintak maaf kat sini kot-kot ada yang tak puas hati aku tulis entri pasal ni.Sekarang aku lebih bersikap terbuka dan boleh dikatakan separa jujur la jugak dengan apa yang terbuku di hati.Aku tengok,ramai orang berebut-rebut masuk pertandingan menyanyi,pertandingan karaoke,pertandingan lagu asli.Kerana apa?? Kerana mereka rasa SUARA MEREKA SEDAP dan mereka ada bakat.


Lalalalalala~

Penyanyi sedia ada dah cukup ramai,tapi ramai lagi yang nak jadi penyanyi.Heran jugak aku.Nasib baik suara aku tak sedap.Agak-agaknya,kalau suara aku sedap mesti aku pun nak jugak jadi penyanyi kot...Kot laa...Tapi menyanyi tu tak salah,yang salahnya kalau melalaikan.Tapi kalau tengok sekarang,semua yang nyanyi-nyanyi tu,kebanyakkan melalaikan jugak.Kesimpulan,menjadi penyanyi tu tak bagus sebab dia melalaikan orang.Kalau korang nak nyanyi,sila nyanyi dengan suara yang teruk supaya orang malas nk tengok korang nyanyi..hahahaha



Perempuan dan nyanyian?Macam aku kata la tadi,sekarang ramai nak jadi penyanyi.Yang ramai tu perempuan,maka bertambah la kelalaian bila tengok artis pakai seksi-seksi yang menyanyi atas pentas.Hihihi.
Perempuan bertudung menyanyi??? Tu lagi la me".....dot dot dot".Tak nak cakap.Mesti ramai tak setuju.
Kesimpulan di sini,semakin bertambah penyanyi,semakin aku tak berminat nak dengar lagu.

9 comments:

mizzura said... Reply To This Comment

ituler..belajar tinggi2 pastu masuk rancangan realiti jer..tapi nak wat caner..menyanyi dapat pakej kaya+glamour+anugerah...

|Terpaut pada lengan Lewis Hamilton |

Cik Ila said... Reply To This Comment

mizzura : itula pasal..benda2 tu yg dikejar..ish2..

efa nur said... Reply To This Comment

tak sanggup nk dengar suara giant nyanyi..hekhekhek :D

whitecappuccino said... Reply To This Comment

nak glamer la kot..bosan.terlampau ramai!

Cik Su Life Cycle said... Reply To This Comment

hehe..semakin banyak penyanyi makin cemuih la dengaq kan.. semua sora nak dekat sama

Sarah Sayuri Hartnett said... Reply To This Comment

yeahh....ntahla byk sgt program realiti TV sikalang ni...

Mentol la...

bila2 felee meh lawat belog sayya

http://sarahsayuri.blogspot.com/

(^_^)/

Green Apel said... Reply To This Comment

ha'ah, betul tu cik ila,kdg2 ase menyampah pun ada dengan realiti TV yg dop mencari bakat baru, padahal yg sedia ada pun entah kemana hala..kontroversi je banyak...hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

efa : Giant nyanyi sdap kot.heheheh

whitecappocino : mungkin!

Cik su : tu la..sejak zaman dato CT dlu2 lg..sume pakat nak sama..haha

sarah : sangat banyak..tu belum kira HMI dan lain2 lg.hehe

GreenApple : Agknye diorang suke kontroversi kot.hehe

kghie said... Reply To This Comment

pompuan nyanyi dikhalayak ramai adalah haram...sedangkan kalau pompuan azan skalipon haram,apatah lagi menyanyi...sekian..