Thursday, February 3, 2011

Aku seperti tiada misi dan visi dan tidak bertamadun

Ohh.no!! Aku balik rumah dan aku tiada arah tuju.Semalam tidur di siang hari sangat best dan malam tidur awal,juga sangat best.Hari ni seperti tiada visi lagi.Breakfast bersama roti dan telur berserta segelas teh'O panas,membuatkan aku kembali malas.Bagi aku,cuti adalah cuti dan tak perlu buat apa-apa.---> Terimalah alasan si pemalas seperti aku ini.

Kesian,sepanjang aku pergi camping,aku seperti orang yang tak bertamadun di sana.Perlu merentas hutan rimba untuk sampai ke tapak kem,perlu bawa torchlight untuk ke jamban.(Nasib la kau kalau nak kencing malam-malam!!).Masak memasak yang bagaikan main masak-masak masa kecik,telefon takda line (Aku guna hp untuk tengok jam je).Sebijik macam orang yang kena tinggal kat pulau.

Ohh,tempat camping aku adalah Taman Negari Pulau Pinang.Dalam taman ni,ada banyak pulau dan pantai.Pantai yang aku pergi,Pantai Kerachut! Sebelum ke sana,aku dah buat reseach kat internet.Hasilnya korang boleh klik kat sini kalau nak tau keunikan pasal pantai ni.


Kalau hangpa-hangpa semua nak pi,aku sarankan baik korang naik bot je,save masa..15minit naik bot.Aku ni kesian kat hangpa,aku rela meredah hutan 2 jam baru sampai ke pantai ni.(dalam hati sebenarnya tak rela nak panjat bukit,tapi ni gara-gara terpaksa!!).Dan Alhamdulillah,aku selamat pergi dan pulang semula.

Student n staff di Taman Negeri P.Pinang
Student n Staff di Pantai Kerachut,P.Pinang


4 comments:

Zool Blogger said... Reply To This Comment

Hohohhooh.. tajuk pelik tu...
teringin gak nak pegi taman negara satu hari nanti

ZooL

Admin said... Reply To This Comment

wah2! tak pernah pegi lagi, best sangat kew?

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

Zool : insyaallah,ade masa,boleh pegi..:)

andy : boleh laa...best jugak kalau anda si pencinta alam..hehe

ABSOLUTE said... Reply To This Comment

eh, tak pernah dnga lagi pantai kerachut. kena discover lg ni :)

Lilypie Angel and Memorial tickers