Saturday, June 4, 2011

Kata-kata yang membuatkan aku mahu jadi rajin.

Antara ayat yang membuatkan aku sentiasa mahu menjadi seorang yang rajin dan bersemangat adalah ;



"Sekejap je ambik masa..tak lama pun,5 minit je,tak rugi pun!"


Bila aku dengar orang kata macam ni,terus aku fikir 2,3 kali.
Dalam hati,"Aah eh,betul jugak.Kalau nak banding dengan masa aku online yang berjam-jam tu,apa salahnya aku manfaatkan waktu 5 minit untuk buat benda lain pulak,lepas tu sambung la nak online ke ape ke...!" 
 

Tapi kata-kata tu hanya berfungsi dalam keadaan aku tengah rileks,BUKAN semasa aku tengah tidur! Sebab bila aku tengah tidur,korang cakap la apa-apa pun,aku malas nak layan kecuali bila aku dengar orang mengumpat aku,baru aku pasang telinga! Hahahaha


p/s : Tu pun kalau mood tengah nak rajin,kalau tengah malas,aku tak layan pun ayat macam tu. ;)

2 comments:

Darkbatman said... Reply To This Comment

hahaa.. same aahh.. solat jp je 3 minit xlame pun..hahahahaha

Cik Ila said... Reply To This Comment

Darkbatman : emm..betul la tu..lebih kurang.hehe ;)