Tuesday, June 28, 2011

Masa kecik tak demand,bila besar..SANGAT demand!

Masa kecik,aku belajar tak banyak komen pun.Maksud aku,contoh la kan,kalau mak aku suruh pakai baju yang dia suruh pakai,tanpa komen dan alasan..aku terus pakai.Tak pernah pun check sama ada baju ni ok ke,koyak ke,senget sebelah ke atau apa-apa lagi lah.

Tapi bila dah besar,banyak komen pulak.Itu tak kena,ini tak kena,itu tak cukup,ini tak cukup.

Kan best kalau perasaan masa kecik tu terbawak-bawak sampai ke tua?Kan kan?

Ahh,semua orang pun macam tu kan?Perasan tak? Kita masa kecik,main bantai je.Lagi satu bab makan.Masa kecik,entah-entah mak korang kasi susu basi pun korang minum.Haaa..hehe

Amboi sekarang bukan main demand.Itu tak sedap.Ini tak sedap.Jangan gelak eh korang.Aku dah jumpa ramai dah macam tu.Aku pun kadang-kadang macam tu jugak... (Peace!) hahahaha

Pengajaran kisah : Sentiasa bersyukur dan terima seadanya apa yang ada di depan mata.Hargai sebelum ianya tak ada..

4 comments:

najihahfara said... Reply To This Comment

betul tu..syukur dengan ape yg ade..
singgah dari GB

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

cik najihah : Betul2..syukur dgn apa yg ada..thnx sudi komen. :)

Fadzmie said... Reply To This Comment

Masa kecik-kecik mana nak kisah rupa diri segala. Semua main bantai je. Bila dah besar, memang normal la demand itu ini. Hehe.

# epic win! sila serang pawagam berdekatan! #

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

Fadzmie Mohamad : Betul..Masa kecik semua tak kisah.hehe

Lilypie Angel and Memorial tickers