Saturday, July 9, 2011

Blogger lelaki kejar untung??

Berblogging,tak semestinya kena ada gambar,kan?Tapi aku perasan bila tengok blog yang ada gambar banyak,rating orang yang klik untuk ke blog diorang sangat tinggi..ala-ala rating rancangan TV gitu!


Apa specialnya blog ada gambar?Aku rasa,readers bukan nak baca pun apa yang ditulis,setakat lalu nak jenguk-jenguk gitu je.So,kalau ada gambar,ada la perhatian sikit..At least kalau tak baca pun,boleh tengok gambar.Memang satu kelebihan jugak kalau blogger tu ada skill dalam fotografi dan semua gambar tu adalah asli dan tulen,fresh dari lensa sendiri.Fuh,terbaik!


Sepanjang jadi blogger,aku tengok blogger yang dah mantap kebanyakkannya bangga diri.Ada yang readers beratus-ratus sehari,tapi masih mahu tulis.."Agak-agak kalau aku post entri ni,ada tak orang nak baca??"-->Sah-sah la ada orang nak baca sebab readers ko kan beratus-ratus sehari..Tu pun mahu tanya lagi??Aishh..


Lagi satu aku tengok,blogger lelaki lebih kejar keuntungan trafik yang tinggi dari blog berbanding perempuan yang lebih kepada luahan hati dan perasaan yang tak harap sangat untuk dapat trafik tinggi..Itu apa yang aku nampak je,tak tahu la betul ke tak..---> Tapi macam betul! hehehe


p/s : Readers blog lelaki ramai mungkin sebab perempuan yang selalu baca blog dia..Maklumlah,jumlah blogger perempuan kan ramai...Blog perempuan pulak,lelaki malas baca selalunya..mesti kisah hati dan perasaan..hahaha

4 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

tak semua cmtu.. blog sy xramai pun masuk..huhu

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

yeke? awk lain..awk penulis sepenuh jiwa! haha

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

sepenuh jiwa la sgt...hehe... sepenuh berangan adela...hehe

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

azwan : Berangan tu bagus utk kesihatan..hehe ;)

Lilypie Angel and Memorial tickers