Tuesday, August 14, 2012

Baju tak cukup.

Sekarang cuaca tak menentu.Panas bukan kepalang..tapi berpalang-palang!

Kawan aku teruk,dia kata baik membogel aje dalam bilik.Teruk betul.Tak ada la sampai macam tu sekali.Aku cakap kat dia,ni baru panas dunia la kawan.Panas akhirat entah macam mana.Ok tak jadi membogel, katanya.

Siang tadi,di sebalik kepanasan dalam bilik,aku buka beg-beg baju lama.Baju yang dibawa balik dari Perlis lepas tamat belajar.Kebetulan juga baju sejak pulang dari Surabaya belum sepenuhnya dikeluarkan lagi dari beg.Teruk jugak budak ni.

Dilahirkan sebagai seorang perempuan.Oleh sebab itulah naluri membeli-belah itu dirasakan wajib setiap bulan.Banyak kali beli baju pun masih rasa tak cukup baju.Macam tu jugak dengan tudung.Rasa macam kenapa tudung aku kena beli lagi?

Budak lelaki senang je.Beli jersi pakai tiap-tiap minggu pun no hal.Kalau budak lelaki Kelantan,tiap-tiap minggu pakai jersi Red Warrior Yusmira putih-merah tiap-tiap minggu pun cukup. Kata diorang selesa pakai.Minggu depan pakai lagi.Ah,koya mung!

Perempuan? Kurung,t-shirt,blouse,dress,sweater,cardigan..tapi masih rasa baju tak cukup. Itu belum kira cikgu-cikgu sekolah lagi.Lepas pakai baju tu,lagi 3 minggu, belum tentu lagi jumpa balik baju yang sama tu. Bulan depan jumpa balik dia pakai baju tu.

Berbalik kepada topik membuka beg,baru aku sedar yang baju aku selama ni agak banyak. Banyak apa? Sebenarnya banyak baju yang dah TAK MUAT. Sebab tu la selalu rasa baju tak cukup.


7 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

baju tu makin mengecil ke? :)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Er..perli eh?hahahahha

cik pika said... Reply To This Comment

hoho.. kak.. betol.. betol.. betol.. beli bju bkn sbb x ckup bju.. sebab bju tu yg x nk muat ngn kite.. so, kene beli bju bru.. hoho

Cik Ila said... Reply To This Comment

@cik pika

oh,ada jgk yg alami nasib mcm akak.ahahah

APAN said... Reply To This Comment

beringat2 gak la masa membeli tu...jgn sampai membazir...

Cik Ila said... Reply To This Comment

@APAN

Tak de beli apa2 pn utk raya..mak yg beli.huhu

Batu Adventure said... Reply To This Comment

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...