Saturday, August 25, 2012

Lipas punya pasal

Selalu dengar cerita orang takut lipas.Aku cuma buat pekak.Dalam hati kata,eleh..lipas pun takut,rileks la! Riak punya pasal.Duk kat rumah tiap-tiap hari jumpa lipas dalam toilet.Benci sungguh bila lipas berkeliaran dalam toilet.Habis semua bau dia.Busuk.Yekk! ;(

Sebelum tidur gosok gigi dulu.Cuci muka pun sama.Dua rutin harian yang selalu aku amalkan.Tak kisah la lipas,kau nak main-main atas lantai pun mainlah.Janji malam ni aku dah buat dua rutin tu.Sedap je duk gosok gigi,entah dari mana lipas datang,naik ke kaki..laju je naik sampai ke tangan.Aku tepis punya tepis,dia jatuh dalam jamban.Padan muka dia,jatuh dalam jamban.Bye lipas,I don't want to see you again! Hee ;p

Ingatkan dah settle.Rupanya ada hati dia nak selamatkan diri.Aku flush 3-4 kali dengan harapan dia mati lemas.Kecewa,rupanya dia selamat lagi.Gila annoying lipas ni. Aku style bila dah flush,ada lagi yang terapung,aku jadi geli.Tambah pulak terapung tapi selamat naik semula ke permukaan.euww! Bertambah-tambah benci bila dia ada hati nak pergi kat kaki aku lagi.Eeee..tolong la lipas ni,dah masuk jamban,nak kejar kaki aku lagi.Adoi.Sudahnya,aku bunuh aje lipas tu dengan berus jamban.Belasah sekali terus mati.Masuk la semula kau ke jamban.

Selamat Hari Raya lipas.Maaf,memang aku sengaja.Jangan risau,tiap-tiap hari aku akan ke pusara kau.

p/s : Aku tak takut lipas,cuma geli dengan kaki bulu-bulu yang kesat tu.Menyakitkan.Menggelikan.




7 comments:

Nurulee said... Reply To This Comment

Gwa konpius samada gwa takut lipas ke geli. kehkeh =D

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Nurulee

Gua pn konfius gk.hahaha

pazil said... Reply To This Comment

gua terbayangkan lu macam si oggy yang kerap dibuli lipas.tahu katun tu?

r.i.p si lipas!

Cik Ila said... Reply To This Comment

Gua igt2 lupa cite tu.haha

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

oggy and the cockroaches ke? :)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Haha.dh lupa cite2 katun ni..

APAN said... Reply To This Comment

itu zombie lipas la kot. tu pasal kebal semacam...