Thursday, August 16, 2012

#HowIMetMyBestfriend

Juga tag dari twitter..

Cerita mengenai best friend,best friend forever (BFF),atau apa-apa yang sewaktu dengannya membuatkan aku terfikir.Siapa sebenarnya best friend dalam hidup kita ni?

Sejujurnya aku tak punya best friend pun.Percaya?

Tu bukan bermakna aku hidup sorang-sorang dan tak nak bercampur tapi berdasarkan pengalaman,best friend tu tak akan kekal lama.Baik macam mana pun tetap akan berpisah pada akhirnya dan aku sangat tak suka kepada perpisahan.Sungguh menyedihkan.Menangis dalam hati.

So,aku buat keputusan yang aku rela kalau tak ada best friend sebab tak sanggup untuk berpisah lagi dengan siapa-siapa yang aku pernah rapat.Lebih selesa apabila kita rapat dengan semua orang,tanpa melebihkan sesiapa.Kalau berpisah sekalipun,perasaan tu tak sekuat kita kecewa sebab terpaksa berpisah sampai kita seolah-olah tak boleh terima kenyataan kenapa perlu berpisah.

Yang kedua,ada best friend kita kena pandai jaga hati dia.Aku pulak jenis suka nak cakap lepas je tak kira rapat ke tak.Cakap lepas bukan bermakna aku tak reti jaga hati,tapi rasanya tu yang terbaik,jujur jela.Kalau tak cantik,cakap jela betul-betul tak cantik.Kenapa perlu jaga hati sampai terpaksa menipu?Oleh sebab tu,sebelum orang sakit hati,lebih baik jangan ada best friend.Kalau nak jugak,sila pekakkan telinga.

How I met my best friend (ikut tajuk di atas),selalunya best friend ni tak ikut tempat boleh jumpa.Jumpa kat toilet pun boleh jadi kawan baik.Seingat aku la kan,orang-orang yang aku pernah rapat,jumpanya kat kedai makan.Senyum-senyum,sembang-sembang,lama-lama boleh kamceng.Esok-esok jom lepak sama! haha

Masa kat Universiti,kekerapan jumpa kawan-kawan baru adalah situasi berada di dalam bas nak menuju ke tempat belajar dan tempat-tempat yang sewaktu dengannya termasuklah di tempat menunggu bas.Bila dah jumpa kat situ, gigih la balik terus cari Facebook,Skype,YM dan sebagainya dan berakhir juga di kedai makan.Alahai,nampak beno ler suka lepak kedai makan.haha.

Tapi tu la dia..kawan aje dengan semua orang.Jangan lebihkan sesiapa dan yang paling penting,jangan kawan semata-mata ada sebab.Tu namanya tak ikhlas.


0 comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers