Tuesday, May 3, 2011

Kerja ke belajar yang best?

Assalamualaikum


Hari ni hari kedua praktikal.Nak kata semangat pun tak,teruja pun tak.Ni gara-gara Cik Ila pernah merasa kehidupan berpraktikal yang sangat menggugat kehidupan sebagai student satu masa yang lalu.Hahahha.


Bagi Cik Ila,antara kerja dan belajar,Cik Ila lebih suka belajar.Bukan apa,bila belajar,kita tak terikat dengan apa-apa tanggungjawap melainkan assignment,test,quiz dan exam.Lagi pun,kita belajar banyak subjek dan banyak pengetahuan baru dalam silibus lain lagi-lagi student engineering yang perlu banyak mahirkan dengan cubaan-cubaan untuk membuat sendiri idea dalam bentuk persamaan.


Kerja pulak?Hmm..hmm..hmm.Bukan tak best,tapi sebab dapat duit,dia jadi macam berbaloi la kerja penat-penat dan dibalas habuan yang menarik.Tapi dari segi life,agak kurang best di situ sebab terikat dengan masa,kerja dan arahan-arahan tertentu dari pihak atasan.


Ok.Sekarang masa untuk pergi kerja.Mesti la kena masuk awal kan,untung-untung dalam rekod,kedatangan tu bersih sebab selalu datang awal.Cewah! Pergi dulu.Tata! :)

2 comments:

eqbalzack said... Reply To This Comment

pendapat abg eq, belajar lagi best! sebab tu abg eq buat PhD...

ila STF ke? Abg eq pernah mengajar STF lepas grad dulu. SPM 1999 & 2000. Masa tu penolong kanan Pn. Syarifah.dia pengetua di SBPI gombak dulu. abg eq ada contact dia baru2 ni, dah bersara...

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

abg eq pnah mengajar STF? Laa...syg seribu kali syg,sbb ila masuk STF thn 2001,tak sempat nak tengok abg eq mengajar.heheh.. :)

Aah,Pn syarifah dh bersara masa Ila form berapa pun tak ingat..

Lilypie Angel and Memorial tickers