Friday, May 27, 2011

Tak perlu kot demand sangat!

Dalam dunia,yang cemerlang sangat dibangga-banggakan.Dalam dunia jugak,yang cantik diutamakan.Yang kaya dipandang tinggi,dan yang baik serta hebat dijadikan perhatian.


Siapa nak bela nasib yang serba kekurangan?


Sebagai contoh dalam bidang pendidikan.Semua berebut-rebut nak mengajar orang yang sememangnya dah pandai.Siapa nak bimbing  yang  tak pandai?
Sama jugak bila orang sibuk cari calon isteri/suami yang baik,yang jahat dan tak baik,siapa pulak nak betulkan?
Sibuk bantu si kaya,si miskin siapa nak bantu?
Yang dikejar,kerja yang bagus-bagus hingga pandang rendah pada orang bawahan.Adil kah?


Nak makan yang sedap-sedap,mahal-mahal..last-last,sakit perut jugak! Baru padan muka.hahahaha


Dalam dunia ni,tak perlu lah nak memilih sangat.Demand sana,demand sini.Buat apa?Mati bukan boleh pilih nak duduk kubur yang mana satu! Kan..Kan? :)


p/s : Maaf.Entri emo.hehehe ;)

2 comments:

Miela Tahril said... Reply To This Comment

macam ade masalah ye.c0ol dear.semoga kamu berjaya lalui dugaan kamu dgn baik.ceh menyibuk plak saya

Cik Ila said... Reply To This Comment

Miela : hehee.tq kerana prihatin.hehehe ;)