Friday, January 27, 2012

Dia tanya aku...

Hampir usia 24 tahun dan aku sangat rindu zaman kanak-kanak.Jauh beza suasana dulu dan sekarang.Kecik dulu aku sifatkan diri sendiri sebagai seorang yang sangat pasif.Diam seribu bahasa.Macam tak ada perasaan pun ada jugak.Budak-budak,biasalah.

Selalu gaduh dengan kakak . Aku tak geram pada orang lain.Tapi satu-satunya orang yang aku geram adalah kakak aku sebab dia garang (Jangan marah naa!).Itu zaman budak.Sekarang dia sudah jadi mama dan aku geram pulak kat anak dia sebab montel dan cute.

Danish,boboy si mata cantik!
Budak-budak sekarang celik IT.Untung diorang.Aku masa kecik macam tak tahu apa-apa.Sedih! ;(

Masa makan malam semalam,anak buah tanya;

"Ciksue, orang masuk syurga cakap bahasa apa?"

Ahh.sudah! Aku nak explain lebih-lebih kang,takut dia salah faham pulak nanti.So aku pun jawap jela,semua bahasa pun boleh,dengan syarat kita buat baik atas dunia.

Aku bajet soalan dia dah habis.Dia tanya pulak syurga tu kat mana.Duh! Boleh ke aku bagi tau dia ni,kang dia fikir bukan-bukan pulak. Aku pun cerita la satu-satu.Entah dia faham ke tidak.Tapi aku kasi penutup sebagai kesimpulan.Manusia kena buat baik,nanti dapat pahala.Ok katanya.Dah..! Setel...

Aku terfikir,agaknya apa la soalan aku dulu pada orang dewasa? Kalau la aku boleh ingat semua,aku dapat bayangkan betapa kelakar nya soalan budak-budak.

12 comments:

msredcheesecake said... Reply To This Comment

Kalau anak akak tanya soklan ni mau tenganga ni...hheee

princessrayha~^_^ said... Reply To This Comment

cumelnya danish...hehe..

Cik Ila said... Reply To This Comment

@msredcheesecake

Bdk2 kan kak,kita yg jenuh nak menjawap..agknya anak akak belum terfikir lagi nak tanya..kejap lagi dia tanya la tu.. ;)

Cik Ila said... Reply To This Comment

@princessrayha~^_^

Danish si mata cantik.. ;)

EllyZahari said... Reply To This Comment

kakak garang? tmn tdo sekatil n sebantal tuh, mane ade garang..keke
soklan allysa ke tuh? sgt bijak!

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

"cik sue bila nak kawen?" - tanya danish... hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

@EllyZahari

Garang aaa..ajar math smpai naghes! haha

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

CIk sue kawin esok.hahaha..nk sgt tanye kan..haha

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

"ciksue nak kawin dengan sape?" - tanyanya lagi... hee

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Azwan Aziz

Jwp cik sue,kawin dgn org!haha

EllyZahari said... Reply To This Comment

jgn lupa, physics jugak..flip flop ke binary ntah..lupa dh..ngee..

Cik Ila said... Reply To This Comment

@EllyZahari

Haha..pdhal skrg snang gile flip-flop,pakai jari je bleh igt..haha