Tuesday, January 3, 2012

Jika begini,maka HARUS lahhh!!

Bila dah lama tak tengok situasi macam ni...


Maka HARUS lah aku pulang ke kampung....

Tapi belum lagi,banyak lagi benda masih belum selesai sebelum gelaran 'student' terlucut serta merta bulan Ogos,September nanti.
Tentang gambar di atas,aku pasti ramai orang tak pernah naik.Dengan sukacitanya,aku pernah!!
Cuma sekali,tu pun curi-curi naik kat tempat aku belajar mengaji Al-Quran dulu.Pakcik tu kerjanya kayuh beca ni.Tapi aku cuma naik,cuba untuk kayuh sendiri..malangnya tak mampu sebab berat,masa tu berat badan sendiri pun entah-entah sama berat dengan beca.Aku bajet 'yesss' je,bajet boleh gerak,rupanya susah..ingat senang ke nak kayuh bawak orang sekali??Terfikir jugak,betapa kuatnya orang-orang tua zaman dulu.Itu kisah sewaktu kecil,ulang-alik ke rumah tok guru mengaji Quran sampai habis.Alhamdulillah.

Sekurang-kurangnya aku sempat merasa zaman itu..anda bagaimana? ;p

5 comments:

Fariduddin El-Islam said... Reply To This Comment

cam best je..eh ble la nk merasa naik.

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Fariduddin El-Islam

Hehe...Naik la kt Kelantan ade byk.heh

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

kalau tgk beca skrg, mcm2 aksesori ade... radio pun dah ade...huhu

EllyZahari said... Reply To This Comment

lor, penah naik kt umh moksu eh? xtau pom..haha..

Cik Ila said... Reply To This Comment

@EllyZahari

Eh,msti la pnah..ohh,lupe nk cite..haha