Monday, January 3, 2011

Perempuan bersama rokok dan shisha?Buang tabiat kah anda?

shisha dan perempuan
Shisha dan rokok,mana satu yang bahaya?Semuanya sama,buang tabiat dan buang duit.Kalau lelaki tu biasa dengan rokok+shisha,kenapa pulak perempuan sibuk-sibuk nak tiru?Macho kah anda wahai kaum wanita yang hisap rokok dan shisha?Okeh,lelaki itu ego untuk berhenti merokok dan shisha -----> Ini ayat pasrah aku sebab aku dah banyak kali tegur kaum lelaki,tapi sepatah haram pun taknak dengar.

Okeh,tak payah nasihat dah lain kali.Tapi yang agak tak puas hati,perempuan pulak yang ikut jejak langkah lelaki.Lelaki boleh jawap, "Suka hati aku la,lelaki!!!".Tapi kalau perempuan,korang nak bagi alasan apa?Takkan nak kata,"I perempuan,I pun teringin nak macho macam lelaki!" errkkk -----> Tak sesuai!

Walaupun kat kotak rokok dah ada amaran,tapi takde fungsi.Aku pernah menegur,"Tak takut ke jadi macam kat kotak rokok tu (Gambar paru-paru rosak,janin cacat)?,tapi feedback yang aku dapat adalah.."Ala,gambar tu tipu je,gambar apa-apa pun boleh letak situ".Tak pun dia jawap,"Ala,kalau dah ajal tu,bila-bila masa boleh mati ,bukan sebab rokok je!"Kalau korang kat tempat aku,korang rasa apa?Kita cuma tegur,tapi macam tu pulak jawapan dia..ish3.Macam korang nasihat kawan,tapi dia taknak dengar,bengang tak rasa?haha


Berbalik pada topik asal,perempuan bersama rokok dan shisha,memang melampau! Sedangkan kesan buruknya lebih banyak kepada perempuan.Berisiko untuk  sukar mendapatkan anak, mengalami kemandulan dan bayi yang dikandung itu berisiko cacat mental atau fizikal.Bahaya rokok semua orang tau.Tapi bahaya shisha?400 kali ganda lebih teruk dari rokok.Boleh baca sini ----> BAHAYA SHISHA


Kepada kaum wanita kat luar,kalau la ada kawan-kawan yang suka rokok dan shisha tu,tolong la nasihat kalau anda adalah kawan yang prihatin dan kawan yang baik.


p/s : Nak nasihat lelaki,depa ego,takmo dengaq,ketegaq! So,terpaksa nasihat kaum wanita dulu.Paper hari ni ada kisah pasal ni,boleh baca sini----> Harian Metro 3 Jan 2011

11 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

kalo pompuan merokok, memang kena reject awal2 la dr senarai calon....hehe

~hAKim ZaiLAn~ said... Reply To This Comment

i'm n0t smoker n i'm ok.hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

Azwan : Tu la..tak layak lgsg masuk senarai.haha

hakim : hahaha..then u're cool.haha :)

misz sheyla said... Reply To This Comment

xsuke dekat dengan perokok..tapi x la benci dengan perempuan yg merokok..ngeee~ cuma rasa tak manis kot lau girls merokok..nak2 ag sesetengah perempuan 2 mcm bangge gile hembus asap rokok...huh...

jom join
http://miszsheyla.blogspot.com/2010/12/lucky-followers-saya-mau-hadiah.html

Cik Ila said... Reply To This Comment

misz sheyla : tu la pasal..tak manis,tak bagus,semua ada..haha

good_boy said... Reply To This Comment

a'ah...ade gak member aku yg isap rokok..tpi x rapat sangat la...

Cik Ila said... Reply To This Comment

good boy : tak pyh rapat laaa...haha

si pendek dan moody said... Reply To This Comment

i hate smokers . hihi

Cik Ila said... Reply To This Comment

si pendek dan moody : i hate them too.. :)

IronHeart2204 said... Reply To This Comment

agreed.. laki n pmpn mmg x ley dsamakan..laki n pmpn merokok bersebelahan pon...orng akan pandang serong nan pmpn 2 je..dats life

http://ironheart2204.blogspot.com/2010/08/n-ape-s-aye-x-b-l-ey-w-at-p-e-y-g-w-k-w.html

hanafi said... Reply To This Comment

Dulu pun ada perempuan yg merokok cuma tak masuk radar. Pegi lcct dpt tengok f.a pmpuan mrokok.bersepah