Friday, January 7, 2011

Tabiat aneh ini......

Mereka kata aku ada tabiat pelik.Tapi aku cakap normal,tak pelik.Kumpul resit-resit beli barang pun aneh ke?hahaha.Ye,saya suka kumpul resit-resit beli barang termasuklah resit-resit bank dan tiket-tiket bas dan jugak tiket-tiket yang ditebuk dalam bas (ala-ala bas rapid tu).

serabut tak?haha
 Tak pasti ada berapa ramai yang ada tabiat macam ni,tapi seronok kot kumpul barang yang tak sepatutnya.Ok.sebenarnya ada sebab kumpul,bukan saja-saja nak semakkan kawasan.
  • Boleh buat rujukan (tarikh,harga,cek baki)
  • Boleh kenal cashier tu sebab ada nama kat resit. (mana tau,boleh jumpa kat Facebook)
Haa,jangan main-main.Kalau tak simpan,silap-silap ada yang tak kena dengan barang-barang tu.Oh,pasal tiket pulak.Tiket-tiket pun boleh buat rujukan.Contoh,dulu ada kawan pernah tertukar beg dan tiket la yang menyelamatkan keadaan.Sekurang-kurangnya,boleh bagi tau kat kaunter tiket dan mereka tau info pasal bas tu.Menarik kan?So,terpulanglah pada korang.Rasa penting simpan,kalau tak buang je, tak payah nak selit-selit entah ke mana-mana.

10 comments:

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

saya suka kumpul kad topup... byk gile dh kumpul.. tp skrg dh xbeli kad... topup pkai cimbclicks je..huhu

Cik Ila said... Reply To This Comment

ish..dh besar pun pakai topup lg ke?pakai la bill..hahaha

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

x mampu nk pkai bill...haha...

Cik Ila said... Reply To This Comment

eleh..ye la tu...pdhal mampu je tu..haha

BuLat i2 CirCLE said... Reply To This Comment

sy suke kumpul kad to4..hehe

Cik Ila said... Reply To This Comment

Bulat : ni lg sorang...suka kumpul kad topup..hehe

BuLat i2 CirCLE said... Reply To This Comment

bese la...best pe kmpul2..t ble dh kai bil..kre la wpe to4 dh pnh pkai..hehe

k-ghie said... Reply To This Comment

peminat resit upenye...hehehe

Phat Lee said... Reply To This Comment

seppp sikit.kita mempunya hobi yang samer...hoho

Zulfikar Hazri said... Reply To This Comment

benda ni ok kalau dlm kawalan.. tapi ikut kajian, ini adalah simptom awal Hoards...cuba wiki or google.. dalam astro pun ade rencana ni.. so berhati2 ye...