Friday, March 4, 2011

Kenapa dashbboard penuh kisah contest,bloglist,dan segmen tajaan? Tak ada topik lain ke?

Gambar ni cantik!

Kenapa bila bukak dashboard,tengok update dari kawan-kawan blogger,mesti penuh contest-contest,segmen-segmen tajaan dan segala bagai isu pasal bloglist?? Asyik-asyik bloglist  dan bloglist.Paling tak menahan,bila ada blogger yang nak update list je,mesti penuh orang rebut-rebut nak masuk list.Haha.
Okeh,Cik Ila sendiri pun mengaku,kita kadang-kadang tak ada idea pun nak tulis,sekadar untuk suka-suka je pun join contest dan sebagainya.


Macam Cik Ila,suka la jugak join contest,lepas tu dah agak-agak banyak sangat contest yang Cik Ila join,terpaksa la buat blog lagi satu yang khas untuk contest semata-mata.Dan,untuk blog contest tu,tak ada follower pun tak pe sebab itu penyertaan individu,kita seorang saja yang join.Ada sebahagian blogger yang campur contest dan cerita dalam satu blog.Itu lah sebab bila bukak dashboard,kita akan nampak orang update pasal contest je.Sedangkan orang tu hanya suka-suka nak masuk contest.


Cik Ila sangat memahami.Tapi kadang-kadang mood kita nak membaca cerita atau info dan segala luahan-luahan kawan-kawan blogger,tapi terpaksa scroll ke bawah lebih jauh untuk cari entri tu sebab kat atas-atas semua orang update pasal contest dan bloglist.Okeh,tak pe la,mungkin blogger lain pun nak tengok jugak update dari contest untuk join.Bukan apa,dapat hadiah kot! Haha


Tapi,kat sini Cik Ila sarankan,siapa yang suka join contest tu,cuba buat blog lagi satu.Senang sikit nak kumpul contest-contest semua.Lepas tu,pos entri contest tu waktu sibuk yang agak-agak korang,mesti waktu tu dia tengah buat kerja.Kita kadang-kadang tak tahu apa perasaan orang yang follow blog kita.Ada setengah tu memang tertunggu-tunggu kita update.Tapi sayangnya,lain pulak benda yang kita update.

***** Kawan-kawan blogger,hayatilah pesanan ini ;)

7 comments:

Kulat76 said... Reply To This Comment

Betul, betul,betul.... tapi terpulang la pada individu tu sendiri... setiap orang ade strategi utk tambah traffic pada blog masing2..

ucu rose said... Reply To This Comment

ia bgantung pd kreativiti org 2 kot..uhuhuhuh

Unknown said... Reply To This Comment

aku pn bt kontes blog lagi satu..
tp skrg ni mcm x berapa join ah kontes..hihi

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

xpenah masuk contest, bloglist @ segmen...hee :)

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

Masrom : tu la kan,masing2 kejar traffic,traffic jem je sume xnk kejar..ahaha

Ida : yep,betul! :)

mikko : contest tu ikut mood.rasa nak join,join.haha

azwan : ikut suka nak join ke tak.hahaha

Hanim Mahali said... Reply To This Comment

Blog Hanim lebih banyak tentang kehidupan dan nasihat... Kontes ni kurang sikit, sebab MALAS... hikhikhik

Ansof86 said... Reply To This Comment

ade gak join... tapi 2 3.. yang rasa-rasa nak masuk jer.. anne pu tak suka sangat nak join contest.. itupun kalau orang invite...

blog anne lebih pada apa yang anne rasa jer... contest atau segment.... kdang-kadang tu pun boleh kira ngan jari...

hu..hu..

Lilypie Angel and Memorial tickers