Tuesday, November 2, 2010

Hujan & Banjir

Tajuk utama ...... BANJIR!!

Bila panas,merungut kata "Asyik panas je,bila nak hujan??"

Bila hujan,merungut kata "Alaaa,bila hujan nak stop,baju tak kering nehhhh.Sejuk pulak tu!!"

Hoh,Perlis banjir??
Mai tang mana banjir??Dah nak dekat seminggu hujan tak stop..Mana tak banjir..

Makcik : Mm..kalut la makcik,banyaaq barang makcik,habih la sat g depa angkut p pindah.
Pakcik : Barang pa banyaq ngat aih,angkat itik ayam kita dah la.
Makcik : Mana buleh.kami beli mahal2,suh kita tinggai.cuba mai tgk barang dia,kalut nak angkat,sampai tak celuih.Mai tang barang kita,suh tinggai.
Pakcik : Sapa suruh byk ngat beli barang??
Makcik : aih la dia ni,mai tang ni kalut tanya pasai barang,awat time len tamau tanya ka?
Pakcik : Dak aih..saja la tanya..ambuih..maghah...!
Makcik : Dak aihh...sayangg lebih...

So,macammana orang perghelih? apa mau bikin?Hati manyak susah.Penulis pun sama.Esok lusa mau balik kampung,kalu cenggini gamaknya,susah mau balik..huhu :(

3 comments:

Redbloodsnow said... Reply To This Comment

sgt x best owww banjir kan. skrg dh musim tengkujuh. sane sini banjir oh banjir oh banjir, rumah ke naik air ek o..aaair ek o..hehe..nyanyi plak weh...hikss :P

makdara TERdiva said... Reply To This Comment

biasalah dah ujung2 tahun ni..tp kesian org utara, org pantai timur & yg sewaktu dengannya..

tp yg jadi x biasa kat KD ni pun tengah2 kota pun boleh banjir..memang amazinglah! :D

Cik Ila said... Reply To This Comment

@Redbloodsnow

hahahaha..ni msti zie nyanyi smpai hujan tak stop2...hahaha

@makdara TERdiva

tu la..bila hujan n banjir tibe2 ni,sume org kalut laa...huhuhu.