Sunday, December 12, 2010

Ciri-ciri blog yang membuatkan saya malas blogwalking!

Fuh..dah 2,3 hari buat blogwalking.Hari ni nak cerita sikit pengalaman sepanjang blogwalking.
Iye,setiap blog adalah tanggungjawab masing-masing.Ada yang menarik,sederhana..tak kurang jugak yang tak menarik langsung.Kat sini nak kongsi pengetahuan sikit pada semua orang,yela kadang-kadang kita tau tulis,tapi tak tahu nak komersialkan(Itupun bagi orang yang memang suka tayang blog).Nak tau ciri-ciri mana yang buatkan Cik Ila tak berkenan kat blog dia?Senang cakap,bila bukak malas nak tengok,tutup terus!!
  • Blog yang tulis panjang sampai penuh ke bawah.Malas nya nak baca!!!!!
  • Content dah menarik,bila time nak follow..keluar banyak box, "Nama sapa?Jangan lupa follow tau"...Ingatkan satu..rupanya ada banyak lagi box.."Dah follow,jangan lupa komen tau.."....dan lagi..."Nanti shaye follow jugak ye.muahh.."
  • Blog asyik cerita pasal dia je."hari ni makan nasi lemak."Kalau tak pun,pasal bf/gf dia.
  • Blog dia berat.Segala jenis widget penuh.Belum kira gambar-gambar kat side bar lagi.Loading lambat sangat.Seminit,baru kuar header...Ahhhh!
  • Blog dia kemas,tapi background cartoon..Alahai...
  • Bahasa yang tak sesuai.Contoh: Dia seorang perempuan,tapi bahasa dia.."Gua nak cite kat lu bai..tak rugi lu komen page gua ni..." Gua mana,Gua Kelam? Gua Musang?
  • Blog dia silau...Terang benderang.Pening tengok,tutup jela.
  • Widget dia menganggu shoutbox.Lebih-lebih lagi Innit punya box.Selalu keluar.Ramai yang stail buat shoutbox kat tepi,pastu sangkut dengan Innit Box.
  • Blog dia bising.Lagu kuat sangat.Kalau bukak 2,3 blog lain serentak,yang semuanya ada lagu..boleh bayangkan tak macamana bunyi nya??????
Ok-ok..cukup! Itu je yang utama. Yang lain-lain boleh terima.Tapi yang ni..arghhh..betul-betul mencabar mood Cik Ila.Jangan terasa pulak ye.Kadang-kadang,niat kita ikhlas nak bantu.Mana tau,satu hari,blog korang jadi femes ke?Blog Cik Ila pun cikai jugak.Ni pun,banyak idea nak ubah layout dan segala macam benda.Cuma masa je tak berapa nak cukup.Harap-harap lepas ni ada yang memahami apa yang Cik Ila tulis.

5 comments:

absolutely emy said... Reply To This Comment

saya setuju.. :)
simple is better...
tapi tak tau la.. blog saya berat gambar kot.. :)

NEL said... Reply To This Comment

hehe..sangat setuju! ni post saye yg lebih kurang pasal ni jugak..

http://nelnzry.blogspot.com/2010/12/apa-yang-aku-tak-gemar-bile-melawat.html

feel free to visit.

Azwan Aziz said... Reply To This Comment

LIKE... :)

Ken Wooi said... Reply To This Comment

agree. tapi banyak blogs macam ini :)

Cik Puan iLa said... Reply To This Comment

amy : takpe...jgn berat melampau2 sudah la.haha

NEL : aah.lebih kurang je entri kite.nway..Cik Ila dh bace entri tu.nice!

Azwan : Tq!

Ken : banyak kan? ape boleh buat.hak masing2 utk menulis.haha

Lilypie Angel and Memorial tickers