Thursday, December 16, 2010

Siapa cerewet? Baca ni..

Ish..ish..tak baik naa!


Dalam dunia ni,ada ramai sangat orang cerewet.Lor..pasai pa hangpa cerewet?Pasai terlalu ikutkan perasaan,ikutkan hati sendiri..manjakan diri sangat..Pasai pa nak kena ikut diri sendiri? Mesti la,kalau tak ikut sat lagi tak puas hati!!
Cerewet ada banyak kategori.Malas nak sebut,nanti hangpa takmau baca.Tulis pendek-pendek boleh kot naa?? Hehehe
Dalam dunia kami (dunia Cik Ila),kategori paling banyak sekali adalah cerewet bab makan.Hmm..tak tau nak kata la..ikut selera masing-masing.Tapi nak habaq mai,tak semua yang macam tu..ada je yang tak cerewet langsung (macam Cik Ila)..hehehe :)
Cik Ila tengok orang,kalau pergi mana-mana,ada ja yang tak kena pasal makan.Itu tak sedap,ini manis,itu masin..Cuba makan ja,jangan duk komplen! Mulut tu duk diam awat takleh ka? 
Bawak-bawak la bersyukur sket.Sedap ka,tak sedap ka..apa nak buat,mungkin lain hari jumpa la yang sedap.Jangan sebab tak sedap,terus taknak makan..Selagi dia elok,takda bahan yang membahayakan kesihatan,makan la,jangan duk ikut hati sangat.Kira ok la ada makanan kan?Pepatah Cik Ila;

"Hargai makanan selagi ada,dan hargainya sebelum anda menutup mata!"

Itu bab cerewet makan.Cerewet yang lain,banyak lagi.Tapi ingat,yang cerewet makan,tak semestinya cerewet yang lain.Ada orang,bab2 makan tak cerewet,tapi bab lain yang cerewet.Haaa...selain tu,doa-doa la jugak,semoga hati tu sentiasa rasa puas,sentiasa terima apa yang ada,hargai segalanya dan selalu bersyukur.:)

3 comments:

k-ghie said... Reply To This Comment

ai cik ila ni...nanti kita g makan sup belut naaa...

k-ghie said... Reply To This Comment

nanti kita g makan sup belut..

k-ghie said... Reply To This Comment

nanti kita makan sup belut naaa...